Selasa, 17 Februari 2009

GAMBAR BOGEL ADUN BUKIT LANJAN(EXCO PKR SELANGOR)



16 Februari, 2009 21:07 PM

Wanita MCA Kutuk Pengedaran Gambar Bogel Adun
KUALA LUMPUR, 16 Feb (Bernama) -- Walaupun berbeza pendirian politik, Wanita MCA hari ini melahirkan rasa simpati terhadap anggota Dewan Undangan Negeri kawasan Bukit Lanjan Elizabeth Wong yang menjadi mangsa dalam skandal pengedaran gambar bogel.Ketuanya Datin Chew Mei Fun mengutuk mereka yang bertanggungjawab mengedar gambar Wong kerana perbuatan itu melanggar hak kebebasan peribadi wanita dan merupakan tindakan mengeksploitasi wanita bagi tujuan politik."Kami terkejut dengan perbuatan ini yang menjadikan wanita sebagai objek seks. Ia secara terang-terangan menceroboh hak peribadi wanita serta mengeksploitasi wanita bagi tujuan politik," katanya dalam kenyataan di sini mengenai penyiaran gambar bogel Wong di Internet yang didakwa dilakukan bekas kekasih anggota Exco Selangor itu dan pihak yang ingin membunuh kerjaya politik Wong.Chew berkata perbuatan merakam gambar anggota tubuh wanita tanpa kebenaran atau pengetahuannya adalah menyalahi undang-undang dan boleh dikenakan hukuman mengikut Kanun Keseksaan (Akta 574), manakala perbuatan menyiarkannya bagi tatapan umum juga, melanggar akta itu."Kami ingin menasihati semua wanita supaya berhati-hati. Kami juga menggesa kerajaan supaya menguatkuasakan dengan tegas Akta berkenaan agar ia benar-benar dapat mencegah perbuatan tidak bermaruah ini," katanya.




2 ulasan:

Pak Pelandok berkata...

Saudaraku.....

Yg batil dan tidak benar...tetap tidak benar....

Yg tak bermoral dan tidak beretika......tetap tidak boleh diterima.... atas alasan apa sekalipun......awak tu pemimpin..perlulah ada integriti, moral, disiplin dan perlu bertanggungjawab.

Yg Tok Guru dan pemimpin lain sibuk mempertahankan Eli ni apa halnya.....jangan di tegakan benang yang basah....... jika hal peribadipun ......kalaudah jadi publik isu....jika tak bermaruah lah juga....apakah bermaruah segala skandal sekiranya tidak terbongkar.....Fikirkan lah duhao tik-tok guru dan penyokong Pakatan Rakyat sekelian.

OTAI (Otak Tenang Akal Inovatif) berkata...

kalu hak asasi maka janganlah bagi orang masuk ceroboh tempat sulit kita oiiii